• Volg ons

    op Facebook

Inloggen Lid

Welkom terug! Login om verder te gaan
Log in met Facebook

Inschrijven

Geen korting meer missen? Vul hier je gegevens in! Je ontvangt van ons 1x per week een overzicht van je account in je mailbox.

Wachtwoord opvragen

Wachtwoord vergeten? Maakt niet uit wij regelen het voor je

Je krijgt nog geen cashback!

Je bent nog niet ingelogd. Hierdoor mis je de cashback. Nog geen lid........ schrijf je dan binnen een paar seconden snel in!


Naar winkel zonder de cashback

Cashback bij Albelli Cashback Bol.com Cashback Drogisterij.net Cashback Expert Cashback Coolblue Cashback Groupon Cashback Hema Cashback ICI Paris XL Cashback Media Markt Cashback Essent
Hoe werken cash back sites?

Hoe werken cash back sites?

Hoe werken cash back sites?

Het klinkt leuk. Online iets kopen en er dan een speciale korting op krijgen. Het zogenaamde ‘cash back’. Maar hoe werkt cashback eigenlijk en hoe kunnen de websites die het aanbieden eigenlijk rondkomen? Het klinkt alsof er een addertje onder het gras zit. De vraag is, is dit ook zo?  

Hoe werkt het?

Inmiddels zijn er meer dan genoeg websites op het internet waarbij je aan cash back kunt doen. In principe zijn de meeste van deze sites allemaal gratis te gebruiken. Het werkt als volgt. Op het moment dat je bij een cashbacksite een account aanmaakt kun je beginnen met het doen van aankopen via deze site. Daarvoor zoek je de desbetreffende internetwinkel op in de lijst op de cash back website en klikt daar dan op. Op deze manier bezoek je deze internetwinkel dus via de cash back website. Dit is belangrijk, want anders kan de internetwinkel niet achterhalen of jij recht hebt op cash back. De website die jij bezoekt leest namelijk dat jij afkomstig bent van de cash back site en dus dat jij recht hebt op cash back.  

Korting

Vervolgens doe je jouw aankoop op de website en ontvang je daar een korting op. Bij veel cash back websites gaat het vaak om een korting van een aantal procent, maar soms ook om vaste bedragen die je als korting krijgt. Na het doen van je aankoop heb je meestal binnen 48 uur het cash back bedrag binnen. Dit wordt op je account gezet bij de cash back site. Bij alle sites moet je eerst een bepaald bedrag bij elkaar sparen, voordat je het kunt laten overmaken op je rekening. Denk hierbij dan aan bedragen van tien of vijfentwintig euro.  

Hoe verdienen cash back sites

Het klinkt natuurlijk als een heel leuk principe, maar je vraagt je dan wel af hoe die cash back sites dan aan hun geld komen. Bij Zerodeals als enige in Nederland ( en daar zijn we trots op!) geven we 100% van de cashback terug aan jou als gebruiker van onze software. Wel betaald u vijf euro per jaar voor het gebruiken van deze software. Zo kunnen wij een goede klantenservice blijven houden en alle winkels up to date.

Is vijf euro per jaar niet teveel vergeleken met andere waar ik Gratis kan sparen?

Het antwoord is Nee vergelijk onze cashbacks met die van anderen die vaak maar 50% terug geven van de commissie. Dan zal je zien dat die vijf euro binnen een enkele aankoop is terug verdiend. En dat je dus over een jaar gezien wel tot tweehonderd euro meer terug krijgt bij Zerodeals.  

Waarom bedrijven soms ‘gratis’ producten weg geven

Niet goed, geld terug. Die actie kennen we inmiddels. Sterker nog, we zijn beledigd als dit niet het geval blijkt te zijn. Maar aan ‘wel goed, geld terug’, moeten we misschien nog even wennen. Niet omdat het nu zo vervelend is, maar omdat ergens in ons hoofd waarschijnlijk toch een signaaltje afgaat dat zich afvraagt hoe dit nu mogelijk is? Moeten bedrijven niet ergens hun geld verdienen? En is dat mogelijk door het gratis weggeven van producten?  

Concurrentie

Om daar achter te komen is het belangrijk om je wat te verdiepen in de problemen die veel producenten tegenwoordig hebben. En dan vooral producenten van producten waar veel van verkocht wordt en waar een kleine marge op zit, zoals spullen uit de supermarkt. Als je daar rond kijkt zie je al snel dat je van de meeste producten wel vier of vijf verschillende merken kunt vinden. En dat terwijl er vroeger misschien maar één of twee waren. Door het openbreken van de Europese markt is het aanbod van niet bederfelijke producten enorm gegroeid. Goed nieuws voor ons als consument, maar niet zo leuk voor de bedrijven die ze produceren.  

Race to the bottom

Hoe zorg je er namelijk voor dat consumenten uitgerekend jouw product nog kopen met drie of vier mogelijke alternatieven. Nu kun je natuurlijk gaan voor de laagste prijs, maar dat is voor veel producenten én supermarkten een zogenaamde ‘race to the bottom’. Op een bepaald moment kunne producten zelfs goedkoper worden dan de prijs waarvoor ze worden gemaakt. De reden daarvoor is dat ze dan hun concurrenten willen verplichten om hetzelfde te doen in de hoop dat ze het lang genoeg vol kunnen houden totdat de ander failliet gaat, of er mee op houdt.  

Geld terug op je aankoop

Een andere manier die ook goed werkt en die de laatste tijd meer wordt toegepast is het voorwaardelijk aanbieden van gratis producten. Je moet er dan gewoon voor betalen aan de kassa, maar op de verpakking, van bijvoorbeeld een pak zuivel, staat een kortingscode. Als je daarmee naar de website van de producent gaat en je voert daar de code in, kun je het geld dat je hebt betaald weer terug krijgen. Het idee van het bedrijf is overigens niet dat ze jou zo aardig vinden dat ze je gratis hun zuivel willen geven, maar wel dat je zo aan het merk gewend raakt dat je het ook gaat kopen als het niet meer gratis is.

Plaats een reactie